tirsdag den 12. juni 2012

God aften i stuen!

Idag har den stået på bagning af pølsehorn, elsker små lette hapser, der er nemme at putte i en pose og tage med på fisketur. Hvis jeg skal være væk i længere tid, kommer jeg en frosen halv liters flaske med vand ved siden af, så holdes maden kold og samtidig har jeg vand med til hunden:-)

Pølse horn med Løgismose kyllingpølser.
Opskrift pølsehorn fra Amo:

500g hvedemel
150g smør
75g gær
2,5 dl mælk
1 spsk. sukker
1 tsk. salt

1. Lun mælken og opløs gæren heri. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser i, og ælt til dejen er ensartet
2. Del dejen i tre kugler og lad den hvile et par minutter.
3. Rul hver dejkugle ud til en cirkel og del dem i 8 trekanter.Smør eventuelt ketchup og læg en halv pølse på den brede ende og rul dejen sammen til et horn.
4. Lad hæve i ca. 20 min. Pensles herefter med æg og bages i ca. 10 min. på midterste rille i forvarmet ovn 250c ( varm luft 270c)

Fik ikke taget et billed efter de kom ud af ovnen.. desværre:-)
Resultat er en lidt for fed brøddej efter min mening, næste gang vil jeg forsøge mig med 1/3 groft mel, og væsentlig mindre fedtstof. Derudover havde jeg brugt kyllingpølser fra Løgismose, hvilken jeg fandt lidt for tørre, efter at have været en tur i ovnen! Alt i alt et ok pølsehorn, der kan holde sig frisk selv efter et par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar