tirsdag den 21. august 2012

Chokoladebar med lakrids

Lige siden jeg faldt over denne fine blog har jeg haft disse chokoladebare i hoved, og viste jeg skulle afprøve dem. Jeg er kæmpe fan af chokolade og lakrids i et miks.
Jeg lavede en anelse om på opskriften og brugte:
300 g mælkechokolade
100 g mørk chokolade
7 Marie kiks
6 digestive kiks
11 Rotella lakrids (lakridsruller)

Smelt chokolade i vandbad, mas kiksne og klip lakriden i småstykker, bland helemulevitten og kom i fad,  beklædt med bagepapir, sæt i fryseren til den er hård (1/2-1 time) og skær i den ønskede størrelse.
Jeg synes de er vældig lækre og det er bestemt ikke sidste gang jeg forsøger mig med dette, da det i øvrigt var vildt nemt at lave. Jeg udskifter muligvis halvdelen af lakriden med salte sild, da de efter min mening manglede lidt salt, men jeg er også en slave af salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar