onsdag den 15. august 2012

Fransbrød med surdej.

Så fik jeg prøvet Hr sur, er dog ikke helt tilfreds med resultatet, men kommer sig måske af, at jeg er elendig til at følge en opskrift.

Derfor er denne opskrift i ca mål:-)
5 dl vand
3 ,5 dl ølands-hvedemel
5,5 dl alm. økologisk hvedemel
2 dl surdej
10g gær
25 g salt
2 spsk mørk argave sirup ( En hvilken som helst sirup, eller almindelig sukker kan sagten bruges!)

Gæren opløses i vandet, mel, sukker og salt tilsættes og den æltes godt, jeg satte den min køkkenmaskine til at gøre arbejdet:-) Jeg lød brødet hæve ca 3 timer, hvorefter jeg slog det op, og lod det hæve i yderligere 1 time. Satte det i en brand varm oven og bagte det ved 200grader i ca 45 minutter.


Resultatet er jeg knap så tilfreds med, syntes ikke rigtig surdejen gav så meget smag, som jeg havde håbet. Det hævede vist heller ikke helt længe nok i anden omgang, men ellers et okay brød, vil forsøge mig igen med min hr. sur en af dagene.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar