søndag den 18. november 2012

Hjemmelavet burger.

Jeg har været inde og se christian fuhlendorffs one man show, enestående her i weekenden, hvilket var super hyggeligt, han er simpelthen for morsom:-) Fik muligvis et par øl for meget for, syntes godt nok jeg trængte til noget snask i dag.
Så menuen stod på hjemmelavet burgere.

Burgeren er med Hjemmelavet, guacamole og kylling nuggets, tomat, agurk og salt.

Det var lidt på forsøgs basis, eller rettere pga dovenskab, jeg at lave nuggets i ovnen.
Opskriften er på slum så forsøg jer frem.
Fik øko kylling på tilbud i rema1000  i dag:-)

Ingredienser:
300g kylling
2 dl cornflakes
2 dl rasp
1 tsk chili flager (  eller andre krydderier, eller friske ureter.)
1 tsk salt og peber
2 dl kærnemælk.

Fremgangsmåde:
Kyllingen skæres i ønskede størrelse, og ligges i marinade af kærnemælken, lad trække op til et døgn.
Cornflakes knuses groft, og blandes med rasp og krydderier. kyllingen afdryppes det overskydende kærnemælk, og vendes  herefter i rasp blandingen.
Kyllingen ligges på bagepapir og dryppes med olie, for ikke at blive tørre. De bages i ovnen ved 180 grader varm luft i cirka 20 min

Hjemmelavet nuggets
Jeg spiste dem i en burger, med en gaugemole rørt af avokado, citron, salt, peber, chili, hvidløg og lidt creme fraise, men de er også gode med ris, i en salat eller bare som en hurtig snack:-)
De kan fryses, og tages op og genvarmes varmes i ovnen, eller bruges til madpakken.

Hvad har jeres søndags menu stået på?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar