onsdag den 28. november 2012

Hjemmelavet scones

Har forsøgt mig med at lave scones, blev de overraskende gode.. og hold nu op, hvor er det nemt! Så det kan jeg varmt anbefale man selv går i krig med!
Jeg lavede mine med chokolade.. selvfølgelig, som i nok allerede har opdaget, har jeg en stor last for chokolade;-)

Men overvejer, at forsøge mig med nogle lidt mere julet næste gang..  tænker at prøve med æble og kanel?
Eller nogen der har et bedre forslag på en lidt julet scones?





Opskrift scones:

Ingredienser:
500 g mel
1 tsk salt
1 1/2 spsk bagepulver
125 g smør
3 1/2 dl mælk (helst kærnemælk)
1 1/2 spsk sukker
Jeg til satte 100 g chokolade med kunne også være med rosiner, eller helt uden noget.

Fremgangsmåde:
Bland mel, salt og bagepulver, ælt smørret ind i mel blandingen. (lige som til en mørdej)
ælt resten af indgredienserne blandes sammen.
Dejen rulles til en langpølse og deles i 16 stykker.
bages ved 200 grader i 15-20 min










Opskriften er i øvrigt fra kvalimad:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar