søndag den 30. december 2012

Blødende hjerte

Nytårs aften i morgen skal jeg og mine kære børn holde med en god veninde og hendes skønne dreng, min mand skal arbejde. Vi har derfor valgt at vægte selskabet med hinanden højt, i stedet for at bruge en masse tid i køkkenet, Så jeg har i  dag valgt at lave noget så klassisk som blødende hjerter og kommet dem i fryseren så de er klar til i morgen aften. og blot skal serveres med granatæble og vanilje is.

Hvad skal i have af lækkerier i morgen? Ønsker i alle får en dejlig nytårsaften =O)



Man kan jo altid vælge at lade den være mere blødende.

 Opskriften lyder således: (jeg fik 12 stk. så var der også til lidt smagsprøver i dag.)

200 g smør
200 g mørk chokolade
160 g mel
160 g flormelis
1 tsk bagepulver
5 æg (gerne pasteuriserende)

Smelt smør og chokolade sammen. Sigt mel, bagepulver, flormelis i skål, tilsæt æg og chokolademassen rør hele mulivitten sammen og kom i forme, gerne silikone forme. Bag i ovn til låget er næsten bagt ca 8-12 min i 200 grader. (jeg kommer mine direkte frosne fra fryseren i ovnen, så jeg kan lave dem i forvejen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar