mandag den 10. december 2012

Morgenmad!

Jeg sætter i denne uge fokus på morgenmad, da det er et måltid jeg gør for lidt ud af, og som oftest bare skal overståes! Jeg forsøger dagligt i denne uge, at blogge om, hvad jeg har spist til morgen.

Idag har menuen stået på grov tærte, med en skinke rest, broccoli, porre og tomat overhældt med en blanding af 2 æg og hytteost.

Opskriften på grov tærte til 22 cm form:

Ingredienser:
1 dl A38 eller anden syrnet mælkeprodukt med Max. 1,5% fedt
2 spsk olie
1 dl fuldkornshvedemel
1,5 dl hvedemel
1/2 tsk salt

Fremgangsmåde:
Alle ingredienser æltes sammen, til dejen er blød, stilles på køl og hviler i 30 minutter (Jeg laver en stor portion og opbevarer det på køl, kan holde sig en uges tid, og så er der altid til en tærte.)

Dejen rulles tyndt ud, og kommes i en smurt tærte form, den prikkes med en gaffel og forbages i 10 minutter ved 200 grader.

Det valgfri fyld kommes på tærten og den bages færdig i ca 30 minutter. (min fik ikke så længe, da det var to meget små forme, men prik med den gaffel for at se om den er færdig)













Hvad spiser i andre til morgen mad? Mangler virkelig inspiration:-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar