onsdag den 16. januar 2013

Banan pandekager.

Jeg havde et par gamle bananer, jeg ikke lige viste hvad jeg skulle gøre med, er normalt glad for banan kage, men syntes jeg ville prøve et bare lidt sundere alternativ, så det blev til banan brunch pandekager:-)

Jeg brugte:
80 g hvedemel
60 g fuldkorns mel
1 1/2 tsk. bagepulver
1 æg
1 3/4 dl mælk
2 skrællede bananer
smør/olie (til stegning)

Fremgangsmåde: Alle ingredienser på nær banan blandes godt sammen, hvorefter det trækker ca. 30 minutter, for at gøre det luftigt. Herefter tilsættes de moste bananer. De steges herefter i ønskede størrelse på panden. Mine fik ca. 2 min på hver side.

Jeg syntes de blev gode, smagte godt og sødt af banan. Jeg har frosset nogle af dem, så jeg altid har til at varme til en hurtig brunch.



Hvordan bruger i andre "gamle" bananer? kom glad med ny inspiration til mig:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar