tirsdag den 7. maj 2013

abrikos smørepålæg

Jeg forsøger så vidt muligt at smide mindre og mindre mad ud, min søster har tidligere har været inde på, der er et problem  med madspild i danmark, ikke er det kun fornuftigt at vi spiser de fødevarer som vi spiser,og der bliver produceret,  der er også økonomi i det, mindre spild, flere penge på madkontoen.
Jeg køber nogle gange tørret abrikoser, som en lille snack. Min erfaring er desværre der altid er nogle meget tørre abrikoser i mellem, og ellers når de at blive det, i stedet for de bliver smidt ud, har jeg i dag lavet abrikos smørepålæg.


Jeg målte ikke af, men brugte ca:
10-12 abrikoser
1-2 spsk. smags neutral olie
2 spsk solsikkekerner

Sæt abrikoserne i blød i vand i ca. 30 min, (jeg hændte kogt vand over). Når abrikoserne er blevet bløde,  hældes vandet fra og olie og solsikkekerner tilsættes. giv det en tur med stavblenderen og smag til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar