tirsdag den 14. maj 2013

Muffins

Efter M og jeg havde sidder og tegnet cupcake, spurgte M og ikke vi skulle lave muffins, jeg har selv en vældig sød tand, så sagde selvfølgelig ja. Jeg havde nærmeste ingenting i mit køleskab, men der var heldigvis lige 1 æg. Normalt synes jeg, der skal chokolade i chokoladekage, men dette havde jeg heller ikke, så det blev nogle på kakao. Og jeg er positivt overrasket, de blev rigtig gode i smagen og en skøn konsistens,og  ikke det mindste tørre. Trunteren stod for dekorationen.



opskriften lyder således til 7 muffins:

87 g smeltet smør/magarine ( jeg brugte flydende blandingsprodukt på flaske)
75 g sukker
1 æg
87 g hvedemel
25 g mørk kakao
1 tsk bagepulver
0,75 dl mælk

Rør smør og sukker cremet med el pisker tilsæt ægget. sigt de tørre ingredienser i rør igen og tilsæt tilsidst mælk. fordel i forme, (jeg brugte silikone forme) kom i ovnen, og her tager jeg ALDRIG tid, men vil tro 20-25 min ved 175 grader, men tjek med en tandstik, gaffel (eller hvad du bruger) om dejen hænger fast på tandstikken, så er de ikke færdige.
afkøl og pynt med icing eller som her almindelig glasur og drys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar