mandag den 30. juli 2012

Nemme boller

Jeg lavede en omgang boller til morgen, dejen blev dog lavet i går. Jeg eksperimentere en del med andre brød-bolle opskrifter, men det er altid denne opskrift jeg vender tilbage til, de er mega nemme og altid velsmagende.






Opskriften lyder således;

1/4 pakke gær
1/2 liter kold vand
2 tsk groft salt
1 tsk sukker
280 g hvedemel
250 g speltmel
50 g knækkede rugkerner
20 g. hørfrø
40 g. havregryn

Rør gæren ud i vandet, sammen med sukker og salt. rør de øvrige ingredienser i. Jeg rør den blot med en spiseske, dejen skal være meget klistret. kom film på skålen og i kom i køleskabet til næste morgen. Næste dag fordeles delen men våd spiseske, drys med lidt havregryn og kom i ovnen, jeg tager ikke tid, men ca. 15 min ved 250 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar