fredag den 3. august 2012

Økologi!?!

Jeg ville gerne være en af dem der, kan prale af, at købe 100% økologisk, desværre er det ikke altid helt sådan det forholder sig! Jeg er en stor fortaler for økologi, og bestræber mig på, at lave al min mad efter årstiden og fra bunden.. men hvem kan sige sig helt fri for, at der engang imellem sniger sig noget halvfabrikat, eller ikke økologisk ned i kurven?!?

For mig hænger det, at blive 100% økologisk også sammen med min økonomi, og ikke mindst dovenskab, for det er både dyrere og mere tidskrævende, at leve økologisk efter min overbevisning.
Jeg køber altid mine æg og mælkeprodukter økologiske, derudover køber jeg de fleste af mine frugter og grøntsager i en lokal økologisk gårdbutik, på den måde får jeg både friskere råvare, der er efter årstiden og ikke mindst økologiske:-) Jeg forsøger også, at gøre økologisk indkøb af kød, men syntes ofte udvalget er for småt, selv om det stadig bliver bedre. Derudover tænker jeg over hvilke rengørings artikler, og skønheds produkter jeg bruger, forsøger hele tiden med små ændringer for, at arbejde mig frem til en 100% økologisk hverdag.


Hvad mener i andre om økologi og hvordan prioritere i jeres indkøb i forhold til økologi eller ej?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar