tirsdag den 28. august 2012

Sorterer i jeres affald?!?

Jeg må indrømme, at jeg er for dårlig til det!

Jeg sorteret mit pap og papir, i min dertil egnede skraldespand, derudover har jeg en kompostbunke i haven, hvor jeg kompostere mit have og køkkenaffald. Jeg er opmærksom på at aflevere mine tomme dåser og batterier på genbrugstastionen, men hold nu op jeg har lang vej igen...

Jeg forsøger i det daglige at tænker over, at nedbringe mit emballage forbrug, og har næsten altid et stof indkøbs net med mig, så jeg sparer de alt for dyre plast poser, og kan blive helt hysterisk nå jeg ser, at de i netto, nu er begyndt at sælge peberfrugter stykvis pakket i plastik.. Hvad går det ud på?!
Jeg genanvender mine syltetøjs glas og anden emballage hvis det er muligt, men er opmærksom på, at bruge emballage der er egnet til formålet.

Jeg syntes det er svært, at være en kritisk forbruger, jeg føler tit jeg står i et dilemma, vil jeg fx. helst købe økologiske bananer, der er pakket ind i plastisk, eller konventionelle bananer der kan købes stykvis uden, at være pakket ind i plastik?
Det er lidt med forskel hvad jeg vælger.. Hvor jeg kan købe små portioner økologiske bananer i bæredygtigt plast, vælger jeg ofte disse, men andre gange køber jeg de konventionelle bananer, for at undgå plastik, men lige så meget fordi jeg kan nøjes med, at købe det antal jeg har brug for.

Hvad gør i for at nedbringe emballage forbruget? Er det kun mig der syntes, at det er svært at være en fornuftig forbruger?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar