mandag den 27. august 2012

Marmorkage

I dag har jeg lavet noget så nostalgisk som en marmor kage, jeg synes desværre den manglede et eller andet, en knivspids salt, appelsinsaft/skal eller chokolade stykker, den var lidt flad i smagen. så den blev med pynt, blot for smages skyld..



Jeg fulgte frøken jensens opskrift:

125 g smør
100 g sukker
3 æg
1 tsk. bagepulver
250 g mel
1 dl mælk
3 spsk. kakao

Blødgør smørret og rør godt med sukkeret, tilsæt et æg af gangen, til dejen er let og luftig. bagepulver og mel røres i dejen, skiftesvis med mælken. en tredjedel af dejen tages fra og her tilsættes kakaoen. halvdelen af den lysedej kommes i smurt form, dernæst kommes den mørkedej, og til sidst det sidste af den lysedej. rør dejen med en gaffel og kom i ovnen i 95 min ved 170 grader (så længe synes jeg ikke min fik, så hold øje med den).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar