lørdag den 22. september 2012

Dadelkugler

Det er første gang, jeg har først mig, med disse kugler af dadler og figner. Jeg er VILDT begejstret, og hvis eller jeg gad lave dem hverdag, så tror jeg faktisk sagtens jeg kunne undvære mit slik. =) forleden lavede jeg æblechips med kanel, mente at næste alt ville glæde mig fortiden, men æblechips er virkelig lang fra hvad jeg kalder slik, men disse, dem kan vi godt kalde slik!!
Jeg brugte til cirka 20 stk:
75 g. tørrede dadler uden sten
75 g tørrede figner
1.1/2 spiseske kokosolie (du kan sagtes bruge andet olie el. smør)
2 tsk havregryn
3 spsk ren kakao (uden sukker)
3 spsk kokosmel
1/2 tsk vanillepulver
en god sjat citron fra 1/2 citron
Jeg kom det hele en fik en tur i blenderen, herefter rulles de til kugler.
Jeg rullede mine i havregryn, ren kakao, kokos, lakridspulver.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar