mandag den 24. september 2012

Stenalderbrød.

Brød uden mel... Kan man virkelig det?
Jeg er snart stødt på så mange opskrifter, at jeg blev nød til at afprøve om man virkelig kunne lave brød uden mel, her er resultatet

Opskriften er fra restaurant Kong Hans.

100 g græskarkerner
100 g solsikkekerner
100 g mandler
100 g valnødder
100 g hørfrø
100 g sesamfrø
5 æg
1 dl olie
2 tsk. salt


Sådan gør du:
Bland det hele sammen, kom massen i en smurt form - gerne en silikoneform.
Bages 1 time ved 160 grader i en forvarmet ovn.

Resultatet.. Hm må indrømme det ikke lige er mig og at det ikke er noget, jeg har tænkt mig at lave igen. Det havde en fin rugbrøds stuktur, og så er det også sagt, jeg syntes det smager meget fedt og er ret tungt . Jeg fortrækker nu engang brød lavet på mel, og er da også af den overbevisning, at man godt kan lave et sundt brød med massere kerne, grøntsager, og uden sukker, men jeg vil altså ikke undværer min mel helt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar