lørdag den 20. oktober 2012

Chili con carne

Dagen i dag har stået i hyggens tegn, jeg har været i biografen med de 2 største unger og mormor samt en tur ude at handle i byen, skønt med sådan lørdage.
Til aften har vi spist Chili con carne med courgemole, creme frais, salat og nacho, det smagte lige efter min smag, den kunne sagten tage lidt chili, men vi krydre ikke med chili for børnene skyld.
I morgen skal vi, have hele familien, til det kære bonusbarns fødselsdag. Så jeg har lidt forberedelse her til aften. Hvad skal i bruge jeres weekend på?
God weekend






Jeg brugte:
1 stort og 1 lille løg
3 fed hvidløg
800 g hakket oksekød
400 kidney bønner (udblødte og kogte)
30 g chokolade
1 tsk kanel
2 tsk spidskommen
1 ds. hakket tomat m/ hvidløg
3 dl. boullionvand
salt og peber
olie

hak løg og hvidløg i steg i olie, tilsæt da krydderier og svits i gryden. dernæst brunkødet, tilsæt nu ds. tomat, boullionvand samt bønner og lad simre i ca. 30 min. riv chokolade i og smag til med salt og peber.

tilbehør
gourgemole
creme fraise
nacho
salat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar