tirsdag den 30. oktober 2012

Efterårssuppe

I dag har vi spist Hokkaido-jordskokke suppe, en opskrift jeg virkelig kan anbefale, den var rigtig god =O)




Jeg brugte:
450 g. skrællet jordskokker
950 g. "skrællet" Hokkaido (2 hele  hokkaido)
2 løg
rapsolie
12 liter vand
2 grønsags bouillontern
Cayanne peber
salt
timian


Tilbehør:
Bacon
græskarkerner
creme fraise


Fjern den hårde skæld på græskaret og fjern kerner, skræl jordskokker, skær begge dele i små stykker. hak løg i tern. Kom olie i varm gryde og tilsæt løg og svits et par minutter, tilsæt næst græskar og jordskokker og svits et par minutter mere. Tilsæt vand og bouillon tern og kog til græskar og jordskokker er møre, Jeg tog 2 dl. vand fra, også fik det en tur med stavblenderen. Jeg stegte baconen og kom ned i suppen, men vil anbefale at i kommer det på som drys i stedet for, jeg tog noget fra til ungerne også smagte jeg manden og min godt til med timian, salt og godt med cayenne peber, det skal smage af noget. Drysset med poppet græskarkerner og creme fraise.

Suppen gik fint hjem hos M, da suppen gik under halloweenmad =O)  så god halloween til jer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar