fredag den 15. marts 2013

Macarons.


 Mit første forsøg på at lave macarons:-) Kønne blev de bestemt ikke, da jeg i første omgang kom alt for lidt farve i mine macarons, hvorefter jeg kom alt for meget rød farve i mit fyld.. Det blev ikke de fine små lyserøde macarons jeg havde håbet, men smagen var ganske udmærket. Næste gang vil jeg dog forsøge mig med en lavere temperatur, da jeg har hørt det er på grund af for høj temperatur, at de sprækker og mangler sejhed.

Ingredienser
120 g mandelmel ( jeg hakker mine mandler til mandelmel i min stavblender, de kan evt smuttes)
220 g flormelis
100 g æggehvider
frugtfarve

Fyld
200 g hvid chokolade
200 g piskefløde
5 spsk hindbær pure, eller marmelade uden sten.

Marengs
Pisk en sej marengs af flormelis og æggehvide, den skal piskes længe! mandel melet vendes heri og frugt farve tilsættes. fyldes i en sprøjtepose og sprøjtes på størrelse med en 5 krone. Marengsen hviler i cirka 30 minutter inden den bages ved 140 grader i 20 minutter.

Fyld
Piskefløde bringes i kog og hældesover den hakkede chokolade. lad stå i 5 minutter, hvorefter den røres til en jævn masse. Stilles på køl i nogle timer til den har den rigtige konsistens. marmelade tilsættes og en vendes hurtig i.







Gode råd til den perfekte macarons modtages med kyshånd:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar