torsdag den 4. april 2013

lockout

Vi har ikke rigtig kunnet undgå, at høre om lockout på landets skoler i disse dage. Og jeg må indrømme, at jeg stiller mig temmelig undrene over lærenes måde at agere på? 

Jeg kan ikke forstå, hvorfor lærene ikke mener, at skolernes ledelsen er i stand til, at vurdere hvor mange forberedelse s timer den enkelte lære skal have, for man kan vel næppe være uenig i, at en idræts lærer ikke skal have den samme forberedelse tid, som en matematiklære? 
I alle andre offentlig instanser, er det være op til ledelsen af fordele arbejdes byrden, men hvorfor skal det være anderledes for lærene?

Jeg syntes at vi har tabt fokus, og jeg har svært ved at se, at det er elevernes bedste, der er udgangspunkt for denne diskussion.
 Er det ikke problematisk, at lærene mener, at deres tilstedeværelse ikke gør nogen forskel for eleverne? 
Burde det ikke være sådan, at det netop var i lærenes interesse, at undervise mere? Kan huske, at lærene for nogle år tilbage, var ude og sige, at mindre undervisning skaber dårligere elever/resultater?!? Hvorfor gør det sig ikke gældende mere? Fordi lærene selv skal til, at arbejde mere, eller på en ny måde?

I medierne bliver problematikken fremstillet som, om lærene ingen forberedelse skal have!? 
Hvilket selvfølgelig ville være helt utænkeligt, men man skal efter min overbevisning bruge vores Resources bedste muligt, især når det gælder uddannelse af vores unge mennesker, og det må da være logisk, at en lærer, der har været uddannet i 15 år og har 6 klasses niveau i billed kunst og idræt, selvfølgelig ikke skal have den samme forberedelse, som en nyuddannet dansk og matematik lære, hvis undervisning er spredt over flere klasse trin.

Jeg ønske for de kommende afgangselever, at denne strejke snart må stoppe, og at regeringen skrider ind, så man undgå forskel på de offentlige ansatte og deres vilkår.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar