søndag den 14. april 2013

Morgenmads vafler

Nogen morgner har jeg en frygtelig sød tand, Hvilket jeg giver mig selv lov til, da jeg generelt spise sundt og varieret. Til morgen havde jeg i ihvertfald lyst til noget lækkert, og lavede derfor en omgang morgenmadsvafler, normalt plejer mit kratere for man må kalde det morgenmad er det er ok fødevare, her går jeg lidt på kompromis, det svare sikkert til at croissant fra bageren =O)


Opskrift til 6 hele vafler af 5 hjerter:

35 g. havregryn
90 g hvedemel
3 dl mælk
1 dl flydende smør
3 æg
3 tsk. sukker
1/2 tsk vanillesukker

Bland tørvarende sammen, pisk æg, smør og mælken. Hvorefter tørvarende hældes i lidt efter lidt, lad dejen stå mens jernet varmer godt op. Vi spiste lidt syltetøj, jordbær, appelsin og hakket mandler til.
Bon appetit =O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar